måndag 17 december 2012

Frukostförslag

Julbordet häromdagen gick jättebra! Jag kunde äta det mesta. Bröd, Janson och julmust undvek jag dock :-)

En annan god frukost som jag ätit de här dagarna är turkisk krämig yoghurt med lite blåbär och hackade paranötter. En tesked honung (som nu har minskats till en halv tsk) i botten. Gott och mättande!


Jag har minskat nästan två kilo sedan jag startade för 6 dagar sedan. Jag tror att det mesta är vätska. Jag läste att man binder en del vätska i vävnaderna, som försvinner när man utesluter socker/kolhydrater ur kosten.

En annan effekt är att jag noterade att min axelinflammation som hängt med sedan i somras inte längre gör sig påmind. Det värker inte längre (!) så det känns jättebra!
Läste att kolhydrater skapar inflammatoriska tillstånd i kroppen, men det känns ju nästan för bra för att vara sant att det går över på knappt en vecka...?

Ha det gott!
Mia

1 kommentar :

  1. Hej!
    Ja det är så att vetet skapar inflammationer i kroppen!
    Rekommenderar verkligen boken jag tipsade om!där får du veta mer!!

    Kram Anna

    SvaraRadera